De gouden ondernemerstip van Charly van der Straten in De Telegraaf

De gouden tip: zorg dat je heilig in jezelf gelooft

Hoe zorg je ervoor dat jouw verhaal voor het voetlicht komt? En dat mensen enthousiast worden over jou en jouw boodschap? Het belangrijkste is volgens Charly van der Straten (33), oprichter van oppasplatform Charly Cares, dat je er zelf heilig in gelooft.

Als je anderen wilt overtuigen, is het handig als je boodschap zo concreet mogelijk is. Ook niet onbelangrijk: zorg dat je je boodschap blijft herhalen. ,,Ik vertel na zes jaar nog steeds ons verhaal met veel overtuiging. Dat moet je vasthouden,” zegt Van der Straten die zes jaar geleden haar bedrijf startte.

De onderneemster haalde onlangs nog ruim 6,5 ton op via crowdfunding voor uitbreiding van haar bedrijf. “Zorg dat je open en eerlijk bent. Dan komt je verhaal aan bij mensen.”

En mocht je boodschap gaandeweg veranderen, geen probleem. “Je moet af en toe kunnen zeggen ‘we gaan een andere richting op’. Daarbij is beslissingsvaardigheid nodig. Je moet keuzes durven maken. Als je dit vervolgens goed uit kunt leggen, neem je mensen mee.”

Als je steeds op de voorgrond moet treden in je werk, is het fijn als dat een beetje bij je persoonlijkheid past. “Als je succesvol wil zijn, moet je vooral iets kiezen waar je goed in bent.” Maar verder is het volgens haar vooral een kwestie van veel doen: “Tuurlijk ga je soms op je bek, maar daar leer je van.”

Bron: De Telegraaf

Lees het artikel